soupape de detente hs !!!

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wheel-road
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soupape de detente hs !!!

Message par wheel-road » lun. 3 févr. 2014 17:20

salut à tous
je suis toujours en recherche (à fond les gamelles )d'un V8.....j'epluche les annonces des tahoe.....comme dit CED ils se bradent en ce moment !!!! j'ai été en voir 1 assez loin de chez moi...m'aurait bien plus meme prêt à l'acheter...pas de pot!!!...refuse au CT .bon ....je correspond avec d'autres proprios ...certains font la sourde oreille pour m'envoyer le scan du CT!!! si si dans l'annonce c'est marqué CT OK se sentent-ils mal au fond de leurs godasses??? BON je passe et trépasse ces annonces....je suis en communication avec un nouveau proprio (tres aimable et qui m'a detaillé l'historique de l'auto )j'ai apprecié son honneteté--devient rare de nos jours--!!! attends j'y viens regarde le titre:la soupape de détente du compresseur système auto-ride est morte ...faut-il changer que le compresseur ou celui-ci et les amortisseurs??? ...et si vous saviez grosso-modo les prix???

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lours13100
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Re: soupape de detente hs !!!

Message par lours13100 » lun. 3 févr. 2014 17:49

Salut,

La soupape se change le tout est de trouver les pièces mais c'est pas impossible du tout.
Quoi qu'il en soit je ne sais même pas si c'est intéressant de ne changer que la soupape, le prix du compresseur complet est loin d'être exorbitant.
Pour un Tahoe de 2001 à 2012 c'est la même pièce c'est du Dormann, chez RockAuto c'est 173,33€ complet hors frais de port !
A voir quand même, si le prix du véhicule est très bas le jeu en vaut la chandelle, en plus à changer c'est une à deux heures maxi.

Cdlt.
Hummer H2, Goldwing 1800, Pajero Di-D 3,2l.
Ex : Cadillac Eldorado 8.2l 74, Pontiac LeMans Sport Coupé 72, AC Cobra MKIII 69, Lincoln Town Car 99, Dodge Charger SRT8 2006, Dodge Viper GTS Venom 800 TT, Corvette Stingray 69, Camaro SS350 69, TransAm 79.

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Re: soupape de detente hs !!!

Message par cruchon » lun. 3 févr. 2014 18:42

En mêmes temps, se sont des véhicules de 12 ans et 200/250000km y auras tjs qui iras pas.
Comprend que le vendeur qui voie sont véhicule perdre du prix, n as pas envie d allé remettre des sous encore dessus.
Alors soit tu mets le prix pour un parfait état ou soit tu l achète brader et tu fait les réparations.
Devy vend le siens, il est tip top. Voie avec lui
GMC sierra denali 6.2l

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Re: soupape de detente hs !!!

Message par devy » mar. 4 févr. 2014 21:54

Salut,

la "soupape de détente" dont le nom dans les doc US est "exhaust solenoid" ne se trouve pas à ma connaissance au détail, mais si j'insiste sur ce point c'est que j'ai peut être mal cherché !

Son rôle est de décomprimer les amortisseurs lorsque tu enlèves du poids du véhicule. Car si le compresseur sait gonfler les amortisseurs, il ne sait pas fonctionner à l'envers.

En soit ce n'est pas bien grave puisque tu sais ou tu mets les pieds : environ 250 euros le bloc compresseur rendu en france.

a+

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devy
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Re: soupape de detente hs !!!

Message par devy » mar. 4 févr. 2014 22:24

Je pense avoir confirmation :

voici ce que dit le descriptif du bloc compresseur :

COMPRESSOR. Air Suspension Compressor
COMPRESSOR,AUTO LVL CONT AIR(INCLS PRESS RELIEF VALVE,HOSE,DRYER,ISOLATOR,SHIELD&RETAINER). Required: 01
For: CK1(06) AUTO LVL CONT(G69),CHASSIS PKG(Z55) (2001-2001) (2001 - 2001).

INCLS PRESS RELIEF VALVE = soupape de surpression incluse
Je pense que c'est ce que GM appelle exhaust solenoid .

a+

Rappel sur les composants et le fonctionnement de l'autoride :

Document ID# 852727
2003 Chevrolet Tahoe


--------------------------------------------------------------------------------

Electronic Suspension Control Description and Operation
The electronic suspension control (ESC) system is bi-state real time damping system. The ESC module controls the suspension damper solenoids and suspension position sensors, along with parts of the automatic level control (ALC) system, if 1500 series.

The ESC system consists of the following:

• The ESC module

• The compressor/leveling module, if 1500 series

- The air pressure sensor, if 1500 series

- The exhaust solenoid, if 1500 series

• The compressor motor relay, if 1500 series

• The steering handwheel speed/position sensor

• The suspension damper solenoids

• The suspension position sensors

Electronic Suspension Control (ESC) Module
The objective of the ESC module is to provide ride and handling results that are superior to a passive damper system, both on and off road at all load conditions. The ESC module monitors body-to-wheel height, vehicle speed, handwheel position/speed, lift/dive status and a driver tow/haul input switch status in real time and instantly selects a "normal" or "firm" mode. This is done for each of the front and rear shock absorbers in order to adjust the vehicle for specific road and driving conditions.

The ESC module will also use the rear body-to-wheel displacements and vehicle speed inputs to keep the rear trim height of the vehicle at its desired level. The ESC module will stay awake for approximately ten minutes after ignition off on 1500 series equipped with Automatic Level Control. For more information on the ALC system, refer to Automatic Level Control Description and Operation in Automatic Level Control.

Ignition cycle counting is used by the ESC module to detect faults in the system. The objective is to eliminate false/intermittent codes while maintaining an acceptable level of system performance. The operation of the ignition cycle counting requires that a fault condition be present for four consecutive ignition cycles before it will set the fault code and display the "SERVICE RIDE CONTROL" message. If a fault code is present (without a fault being current), the system will go into one or more degraded modes without displaying a message. Resetting the ignition cycle counter is done by clearing codes with a scan tool. Clearing codes will override ignition cycle counting for one ignition cycle. Therefore, a fault condition will set the fault code immediately if it occurs on the first ignition cycle after the codes are cleared.

Position Sensors
The ESC module provides a common regulated voltage of approximately 5 volts to all 4 of the body-to-wheel suspension position sensors and to the air pressure sensor. The ESC module receives vehicle speed sensor (VSS) discrete output from the PCM. The suspension position sensors provide an analog signal voltage between 0.5 and 4.5 volts to the ESC module. This signal voltage represents the wheel's position relative to the body. The ESC module provides a 5 volt reference and a low reference to the suspension position sensors.

Shock Absorbers
The damper consists of an in-piston two position solenoid with a 1.5-3.3 ohm coil. The response time of the damper is less than 40 ms. The damper is using movement of oil through an orifice for the damping effect.

The suspension damper solenoid is driven ON and OFF by the ESC module. To activate the solenoid, it is initially subjected to full battery voltage for a short period of time. Once the solenoid is pulled-in, the supply voltage is pulse width modulated (PWM). The amount the suspension damper solenoid is activated is based on inputs from the driver Tow/Haul switch, road inputs, position sensor inputs and the powertrain control module (PCM). The ESC module provides a common ground for all 4 of the suspension damper solenoids.

Vehicle Speed
The ESC module receives a vehicle speed input. It is obtained over the CLASS 2 serial communication buss. Vehicle speed is used to determine the amount of damper control necessary.

Warning Message
The SERVICE RIDE CONTROL message is displayed in the IPC message center, depending on the fault that has been encountered. The warning message will be continued to be displayed, until the fault has been corrected.

wheel-road
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Re: soupape de detente hs !!!

Message par wheel-road » ven. 7 févr. 2014 18:49

je vous remercie lours13100 et Davy pour vos reponses...mais j'ai stoppé la communication avec le vendeur ...pour d'autres raisons !! mais de toutes façons c'est pas perdu vos réponses contribuent aux forumeurs...

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